Reklamy leków na zgagę spowodowały, że kwas żołądkowy ma złe imię. Te reklamy nie mówią, że zbyt dużo kwasu żołądkowego i zbyt mało kwasu żołądkowego mają te same objawy. Badania pokazują, że 50% osób z fibromialgią wytwarza zbyt mało kwasu solnego. Jeśli masz chorobę autoimmunologiczną, istnieje większe prawdopodobieństwo, że będzie ona za niska niż za wysoka. Jest to szczególnie prawdziwe, jeśli miałeś problem z infekcjami drożdży.

Konsekwentne stosowanie leków zobojętniających kwas sprzyja wzrostowi drożdży, bakterii złego żołądka, stanów zapalnych i raka żołądka.

Ponadto większość minerałów, takich jak magnez i witamina B-12, wymaga wystarczającej ilości kwasu żołądkowego do wchłaniania.

Niedobór magnezu jest jedną z najczęstszych, lecz uleczalnych przyczyn choroby. Szacuje się, że 72% Amerykanów nie ma wystarczającej ilości magnezu. (Więcej informacji: http://www.mgwater.com/articles.shtml#Americans) Niski poziom magnezu jest związany z różnymi chorobami autoimmunologicznymi, w tym fibromialgią, zespołem przewlekłego zmęczenia, zapaleniem stawów, zjawiskiem Raynauda i astmą. Uważa się również, że obniżone poziomy są przyczyną bólu mięśni u pacjentów ze SLE (toczeń). Niedobór magnezu jest związany z wieloma innymi schorzeniami, w tym migrenami, chorobami serca, wypadaniem zastawki mitralnej, zaburzeniami snu, nadwrażliwością na światło i hałas, autyzmem, depresją, lękiem, PMS i kamieniami nerkowymi. Niewystarczająca ilość magnezu prowadzi do wzrostu ilości substancji chemicznych zwanych substancją P, która jest odpowiedzialna za odczuwanie bólu. Innymi słowy, będziesz bolał bardziej, jeśli nie masz wystarczającej ilości magnezu. Pacjenci z fibromialgią mają średnio trzy razy więcej substancji P niż normalnie.

Witamina B-12 jest nie tylko przeciwzapalna, ale także niezbędna do produkcji osłonek mielinowych atakowanych w stwardnieniu rozsianym, boreliozie, autyzmie, ALS i prawdopodobnie fibromialgii i zespole chronicznego zmęczenia. W jednym badaniu naukowcy odkryli, że niski poziom B-12 był związany z wczesnym początkiem stwardnienia rozsianego.

Wymagana jest również odpowiednia produkcja kwasu solnego, aby zasygnalizować ciału wytwarzanie sekretyny, która jest potrzebna do naprawy osłonki mielinowej.

Niacyna, magnez i witamina B6 pobudzają żołądek do uwalniania kwasu solnego. Pomaga także picie soku z cytryny w wodzie lub łyżeczka wody z octu jabłkowego przed posiłkami. Należy to zrobić 30 minut przed posiłkiem.

Dowiedz się więcej na:

[http://www.oasisnetwork.com/_SCarticles/AcidAlkaline0803.pdf] [http://www.drpressman.com/news/] [http://www.autisme.net/Autism%20and%20Nutrition.htm]