Jaka jest Twoja strategia wdrażania planu ciągłości działania dla elementu odzyskiwania po awarii? (Aby zobaczyć opis różnicy między odzyskiwaniem po awarii a ciągłością działania, zobacz mój artykuł na temat odzyskiwania po awarii lub ciągłości działania?)

Być może słyszeliście terminy „gorący, zimny i ciepły relaks”, ale co one oznaczają i jakie są zalety i wady każdej usługi?

Gorący tryb gotowości

Gorący tryb gotowości jest zazwyczaj dostępny dla użytkowników w ciągu kilku minut od katastrofy. Ten poziom usług osiąga się przez całkowite podwojenie objętych nim systemów komputerowych (sprzętu, oprogramowania i danych). Wymagane jest również bezpieczne połączenie sieciowe z gorącą witryną.

Korzyści – natychmiast dostępne; dedykowany (klient).

Wady – koszty; Złożoność, zarządzanie.

Ciepły tryb gotowości

Ciepły tryb gotowości jest zwykle dostępny dla użytkowników w ciągu kilku godzin od katastrofy. Jest to zdecydowanie najczęstszy rodzaj usługi, którą I.T. Odzyskiwanie po awarii i typowe czasy odzyskiwania wynoszą od 8 do 24 godzin (w zależności od złożoności, lokalizacji i ilości danych).

Usługa może być świadczona przez zdalne centrum odzyskiwania lub na miejscu w przypadku awarii. W zależności od wyposażenia konfigurację można zainstalować w istniejącym obiekcie lub mobilnej jednostce odzyskiwania.

Należy pamiętać, że opcja gorącego trybu gotowości jest zwykle przypisywana tylko jednemu klientowi, ale ciepły tryb gotowości jest zapewniany na zasadzie subskrypcji. Standardy branżowe obejmują od dziesięciu do dwudziestu pięciu subskrybentów na konfigurację. W związku z tym dostępność nie jest gwarantowana w przypadku katastrofy. Testy są zwykle wykonywane przez wcześniej określoną liczbę dni P.A.

Korzyści – niższe koszty; rozsądna dostępność.

Wady – dostępność; Czasy odzyskiwania są dłuższe; dostępne ograniczone testy; Dostępne tylko przez ograniczony czas po katastrofie.

Zimny ​​tryb gotowości

Zimny ​​tryb gotowości to dostarczenie sprzętu komputerowego i osobistego, który jest udostępniany klientowi w ciągu kilku godzin od zdarzenia. O ile usługa nie jest zabezpieczona umową o dostarczenie niezbędnego sprzętu komputerowego, czas odzyskiwania prawdopodobnie wyniesie kilka dni. Często zdarza się łączyć usługi gotowości w trybie ciepłym i zimnym, co zapewnia bardzo elastyczne podejście do odzyskiwania.

Dostępna jest również powierzchnia biurowa z kompleksową usługą w formie subskrypcji. Zazwyczaj są one wyposażone w komputery osobiste, serwery, urządzenia drukujące i infrastrukturę sieciową. Są one znane jako centra odzyskiwania biznesu i mogą również zawierać zimną przestrzeń dla systemów centralnych.

Korzyści – niższe koszty; duża ilość dostępnego miejsca (może pomieścić duże systemy). Centra odzyskiwania firm mogą pomieścić kilkaset osób.

Wady – dostępność; Czasy odzyskiwania są dłuższe; dostępne ograniczone testy; dostępne tylko przez ograniczony czas po katastrofie; wymagane dodatkowe usługi odzyskiwania.

Ciągłość EMA