Nie mogę zacząć liczyć, ile razy uczeń powiedział mi, że nie ma czasu na codzienną praktykę jogi. Zwykle zaczynają się od „Naprawdę nie mogę znaleźć dodatkowej godziny w moim dniu”. Następnie mówią mi, że nie pamiętają wystarczającej liczby pozycji do samodzielnego ćwiczenia. Więc przychodzą na zajęcia raz w tygodniu i myślą o tym.

Ćwiczenie jogi raz w tygodniu jest cudowne, ale codzienne ćwiczenia są niezbędne, jeśli naprawdę chcesz zobaczyć korzyści płynące z ćwiczeń jogi.

Zacznijmy od błędnego przekonania, że ​​musisz liczyć godzinę jogi, żeby się liczyła. Jeśli codziennie ćwiczysz jogę od pięciu do dziesięciu minut, istnieją naprawdę długoterminowe korzyści. Życie każdego jest zajęte. Ale wszyscy musimy sprecyzować. Dlaczego nie wstać dziesięć minut wcześniej i poćwiczyć jogę podczas parzenia kawy? To nadaje ton Twojemu dniu i budzi umysł i ciało.

Naprawdę nie musisz znać wszystkich pozycji jogi, które ćwiczyłeś na zajęciach, aby rozpocząć własną praktykę jogi w domu. Zacznij od pozy. Zwróć szczególną uwagę na tę pozę, gdy następnym razem spotkasz ją w klasie. Następnie weź go do domu i ćwicz codziennie. Dodaj kolejną pozę w następnym tygodniu. Już po kilku miesiącach poznasz wystarczająco dużo pozycji, aby mieć rozległą osobistą praktykę. To naprawdę takie proste!

Po wyeliminowaniu dwóch głównych usprawiedliwień dla braku codziennej praktyki jogi, porozmawiajmy o kilku innych, które słyszałem. „Nie mam czasu na założenie ubrania do jogi, żeby poćwiczyć przez kilka minut”. Więc nie martw się o swoje ubrania do jogi. Ćwicz rano w piżamie. Ćwicz w bieliźnie, zmieniając ubrania po pracy. Ćwicz swoje wygodne ubrania przed pójściem spać.

Inną wymówką jest to, że jedyny czas, w którym mają wolne chwile, to praca. Ćwicz więc jogę na biurku! Oto bardzo delikatna seria stretch na szyję, którą można przeprowadzić gdziekolwiek możesz usiąść – przy biurku, przy stole śniadaniowym, w samochodzie (proszę nie podczas jazdy!). Jeśli czekasz na autobus, masz pomysł!

Zacznij od wygodnego siedzenia na krześle, z pewnymi stopami na podłodze. Ręce delikatnie spoczywają na kolanach.

Wdychaj i unieś głowę prosto do góry – poczuj uszy dalej od ramion. Podczas wydechu pozwól swojej głowie zbliżyć się – od brody do klatki piersiowej. Spoczywaj w tej pozie przez 5-15 oddechów. Rozluźnij ramiona, utrzymuj wyprostowane plecy i utrzymuj miękkość ust. Oddychaj, zbliżając głowę do podbródka równolegle do pozycji na podłodze. Zrób cichy wydech.

Wdychaj i ponownie podnieś głowę. Podczas wydechu odwróć głowę, aby spojrzeć przez ramię. Trzymaj podbródek równolegle do podłogi, a ramiona pozostaną opuszczone i zrelaksowane. Spoczywaj w tej pozie przez 5-15 oddechów. Wdychaj, gdy wracasz głową do przodu. Powtórz sekwencję po lewej stronie.

Wdychaj i ponownie podnieś głowę. Podczas wydechu przysuń prawe ucho do prawego ramienia. Opuść ramiona i zrelaksuj się – nie zmuszaj ich! Uważaj, aby nie wykręcić szyi, ale trzymaj twarz do przodu. Spoczywaj w tej pozie przez 5-15 oddechów. Oddychaj, zbliżając głowę do podbródka równolegle do pozycji na podłodze. Powtórz sekwencję po lewej stronie.

Brzmi łatwo, naprawdę! Przestań więc wymawiać i ćwicz jogę. Twój umysł i ciało będą ci wdzięczne.