Magnez jest cudownym pierwiastkiem, który jest obfity w ciele. W rzeczywistości jest czwartym najbogatszym minerałem w naszym ciele. Przyjrzymy się związkowi między niespokojnymi nogami a niedoborem magnezu w naszym ciele. Do 50 procent magnezu w naszym ciele znajduje się w kościach, a reszta w mięśniach, komórkach, narządach i tkankach. Jest pierwiastkiem niezbędnym do przeprowadzenia ponad 300 reakcji biochemicznych w naszym ciele.

Wspiera nerwy i normalne funkcje mięśni, wspiera nasz układ odpornościowy, reguluje rytm serca i utrzymuje mocne kości. Pomaga również promować prawidłowe ciśnienie krwi i poziom cukru oraz pomaga w syntezie białek. Wiadomo również, że pomaga w leczeniu zaburzeń, takich jak choroby sercowo-naczyniowe i zespół niespokojnych nóg.

Magnez znajduje się w produktach takich jak fasola, groszek, nasiona, orzechy i zielone warzywa, takie jak szpinak. Przetworzona żywność, taka jak rafinowane ziarno i mąka, nie zawiera tyle magnezu, co nieprzetworzona żywność. Szeroka gama orzechów, warzyw i roślin strączkowych pomaga ciału zaspokoić codzienne zapotrzebowanie na magnez.

Magnez jest pierwiastkiem, którego potrzebuje ciało, a jego niedobór powoduje bezsenność, zaparcia, lęk, nadmierny stres, skurcze i drgawki mięśni, w tym zespół niespokojnych nóg. Magnez może pomóc ci lepiej spać w nocy, ponieważ łagodzi układ nerwowy. Ten pierwiastek działa z wapniem, aby rozluźnić mięśnie w ciele i pomaga ciału się uspokoić i odpocząć.

Jeśli nie mamy wystarczającej ilości tego pierwiastka w naszym ciele, jesteśmy podatni na bezsenność i skurcze mięśni. Mając wystarczającą ilość w naszym ciele, możemy walczyć z zespołem niespokojnych nóg i powstrzymać chęć poruszania nogami w nocy, gdy kładziemy się spać. Ze względu na uspokajające działanie wystarczająca ilość tego pierwiastka może złagodzić zespół.

Możemy zaradzić naszemu niedoborowi poprzez: zmianę naszej diety na dietę bogatą w magnez, zmniejszenie spożycia alkoholu i kofeiny, stosowanie suplementów i obniżenie poziomu stresu do akceptowalnego poziomu. Jeśli wprowadzisz te zmiany, będziesz na dobrej drodze do zmniejszenia objawów w nocy, co spowoduje dobry sen.