Zdrowie

Niyama: osobiste obserwacje jogi dla dynamicznej osobowości

By 3 kwietnia 2020 No Comments

Zasady i praktyki mądrego tradycyjnego programu asztangi jogi Patanjali wnoszą duży wkład w rozwój zasobów ludzkich w oparciu o synchronizację energii umysłu i ciała. Drugie ogniwo w tym systemie to Niyama lub osobista obserwacja. Praktyki te są bardzo skuteczne w rozwijaniu cech dużej siły woli, ostrego intelektu i stabilnych emocji dla dynamicznej osobowości. Te praktyki są przydatne do wykorzystania wewnętrznej siły praktykujących jogę w celu zwiększenia wytrzymałości i kompetencji na ścieżce jogi.

Jesteś:

1) Soucha to praktyka czystości dla ciała i umysłu. Ta zasada jest przydatna do usuwania zanieczyszczeń o charakterze psychosomatycznym. Na umysł wpływają zazwyczaj toksyny mentalne, takie jak gniew, chciwość, pożądanie, oszustwo, duma i zazdrość. Te zanieczyszczenia w umyśle powodują dużą niestabilność umysłową, która wpływa zarówno na koncentrację, jak i spokój. Praktyki czystości są wielką pomocą w rozwijaniu opanowania umysłu, chłopskiego stanu umysłu, determinacji i zdolności kontrolowania naszych zmysłów w celu osiągnięcia większej wydajności w produktywnym życiu.

2) Santosha to praktyka zadowolenia, która jest istotną cechą wewnętrznego spokoju i harmonii. Ta praktyka przynosi wielką radość i wewnętrzną satysfakcję.

3) Tapas jest praktyką środków oszczędnościowych, w których ciało, umysł i zmysły są trenowane, aby rozwijać większą wytrzymałość i wydajność. Rozwój siły woli jest wynikiem intensywnej praktyki tej zasady. Ćwiczenie tapas pomaga nam również w dążeniu do każdego z naszych aspiracji życiowych z poczuciem potencjału i energii.

4) Swadhyaya jest praktyką samokształcenia, która jest środkiem ciągłego rozwoju intelektu. Dla dynamicznej osobowości bystry intelekt jest niezbędny do rozwinięcia umiejętności właściwego rozróżniania mądrości, co zawsze jest pomocne w podejmowaniu dobrych decyzji.

5) Ishwar Pranidhana jest praktyką oddania się boskiej naturze. Jest to jeden z najbardziej skutecznych sposobów na utrzymanie stabilności emocji. Ta zasada jest pomocna w tworzeniu harmonii z naszym umysłem i jego interakcji z emocjami.

Krótko mówiąc, regularna praktyka osobistego przestrzegania programu treningu jogi, opisana w Patanjali Yoga Sutras, pomaga również tworzyć podstawy etycznego życia i rozwijać zrównoważoną osobowość z dynamizmem, aby był produktywny i owocny Ciesz się życiem.