Każda firma ryzykuje w pewnym momencie kryzys. Nie ma planu gwarantującego, że firma nigdy nie będzie musiała poradzić sobie z kryzysem. Firmy zajmujące się zarządzaniem reputacją twierdzą jednak, że przygotowanie się na kryzys jest najlepszym sposobem ochrony firmy w przypadku wystąpienia kryzysu. Oto kilka wskazówek, które każda firma musi rozważyć, aby skutecznie zarządzać kryzysem

Monitorowanie reputacji i działań bohaterów

Pierwszą rzeczą, jaką musi zrobić każda firma, jest stworzenie systemu monitorowania jej reputacji. Jeśli nie zostało ono utworzone przed rozpoczęciem kryzysu, należy to zrobić natychmiast. Dzięki stworzeniu systemu monitorowania firma może się przygotować i rozpoznać potencjalny kryzys, zanim on nastąpi. Eksperci zajmujący się zarządzaniem reputacją wyjaśniają, że system nadzoru działa jak potencjalny prognostyk, którego firma może użyć do oceny, czy sytuacja może się pogorszyć, czy nie.

Opracuj jasny i skuteczny przekaz

W sytuacji kryzysowej widoczne są nie tylko media i klienci, ale cały świat. Relacje kryzysowe czekają na moment upadku firmy, aby mogli jak najlepiej ją wykorzystać. Dlatego ważne jest, aby firma opracowała jasny i skuteczny komunikat, zanim nastąpi jakakolwiek interakcja z siłami zewnętrznymi. W ten sposób firma może sformułować silną strategię, która pozwoli jej przetrwać kryzys i zapewni jej przetrwanie w branży.

Wybierz głośnik

Eksperci zajmujący się zarządzaniem reputacją zawsze doradzają firmie, aby wybrała głośnik z firmy. Klienci nie lubią słyszeć marki, wolą słyszeć od ludzi. Wybrany mówca musi być szanowanym pracownikiem firmy. Dzięki temu klienci poczują, że kryzys jest traktowany poważnie. Zadbany mówca może odróżnić firmę & # 39; Przetrwanie i zniszczenie.

Przyznaj się, jeśli źle

Większość firm uważa, że ​​uznanie ich winy wyrządzi więcej szkody niż pożytku. Odmowa przyznania się do winy lub nie okazanie skruchy może jednak poważnie zaszkodzić firmie. Zadzwoń Aby klienci czuli, że firma je ceni, firma musi wziąć za to odpowiedzialność, gdy dojdzie do kryzysu, który wyrządzi szkodę klientom.

Na przykład : Johnson and Johnson’s cyjankowe kapsułki Tylenol. Później firma stwierdziła, że ​​niektóre z nowych pigułek Tylenol zostały potajemnie wzbogacone cyjankiem w jednym z ich zakładów produkcyjnych. Następnie firma oddzwoniła do swoich leków z całego kraju i stworzyła nową serię o silniejszej ochronie. Podczas gdy wycofanie leków spowodowało wówczas ogromne straty, zapewnił klientów marki, że ich bezpieczeństwo ma kluczowe znaczenie dla biznesu. Chociaż firmy Johnson i Johnson mogły ponieść krótkoterminowe straty, ich klienci pozostali lojalni.

Dla każdej firmy ważne jest zatrudnienie renomowanej firmy zarządzającej reputacją. Ich reputacja i doświadczenie kierują firmą i pomagają jej skutecznie radzić sobie z każdym kryzysem.