Większość osób cierpiących na nieswoiste zapalenie jelit (IBD) cierpi również na zaparcia i IBS. Chociaż samo zaparcie nie jest IBD, a najczęstszym objawem IBD jest biegunka, niektórzy ludzie są predysponowani zarówno do biegunki, jak i zaparć. Nazywa się je „swingersami”, ponieważ mają tendencję do wahania się z jednego stanu do drugiego, co prowadzi do zamieszania. Jest tak, ponieważ po leczeniu biegunki musisz również leczyć zaparcia.

Genetyka jest główną przyczyną zaparć. Jeśli jesteś osobą genetycznie predysponowaną do przewlekłych zaparć, oznacza to, że twoje ciało nie absorbuje ani nie zarządza zarówno magnezem w pożywieniu, jak i magnezem otrzymywanym z multiwitaminy.

Magnez jest naturalnym środkiem zmiękczającym stolec i jest uważany za naturalny środek uspokajający dla tych, którzy zawsze stresują się zaparciami i stanem IBS. Jest to magnez, który właściwie reguluje ilość płynów w kale, dzięki czemu stolec jest wystarczająco miękki, ale nie zbyt miękki, aby łatwo przejść przez przewód pokarmowy. Ponadto magnez jest naturalnym środkiem zwiotczającym mięśnie, który pomaga skorygować skurcze i rozszerzanie mięśni, rozluźniając jelito i pomagając tym, którzy cierpią na zwykły stan zwany „ciasnym tyłkiem”.

Jest kilka rzeczy, które musisz wiedzieć o magnezie. Jeśli twoje ciało nie obchodzi się z płynami prawidłowo, musisz regularnie spożywać magnez. Jednak magnez nie uzależnia. Większość ludzi nie ma nic przeciwko regularnemu przyjmowaniu magnezu, o ile mają naturalne, a nawet wypróżnienia bez innych skutków ubocznych.

Mleko magnezowe to bardzo „surowa” forma magnezu, która prowadzi do „gwałtownych” efektów. Zamiast używać mleka magnezytowego, odwiedź sklep ze zdrową żywnością i zapytaj o magnez o wysokiej absorpcji. Następnie weź 1-2 tabletki dziennie, aby dowiedzieć się, co najlepiej działa w leczeniu zaparć i IBS.

Błonnik jest również znany jako pomocny w leczeniu zaparć i IBS. Jednak zanim zaczniesz spożywać pokarmy włókniste, musisz uważać, jeśli uważasz, że brak magnezu może stanowić problem. Jeśli nie rozwiążesz tego warunku w pierwszej kolejności, nie będziesz w stanie poruszyć jelita, a włókno gromadzi się tylko w okrężnicy. Innymi słowy, jeśli masz przewlekłe zaparcia, lepiej najpierw spróbować magnezu.

W większości przypadków zaparcia można leczyć odpowiednim rodzajem włókna, które jest włóknem nierozpuszczalnym. Psyillium jest tutaj uważane za najlepszą opcję. Oczywiście możesz również stosować magnez i psyllium razem, jeśli uważasz, że jest to najlepsze dla twojego ciała.

Ten ostatni fakt na temat zaparć naprawdę Cię zaskoczy. Ciało ludzkie zwykle ma 3 wypróżnienia dziennie. Po zjedzeniu posiłku musisz usunąć wszystkie odpady z wczorajszych posiłków. Podczas gdy dzieci i zwierzęta robią to bardzo dobrze, dorośli oczywiście nie robią tego dobrze. Jeśli jesteś jednym z tych, którzy uważali, że chodzenie raz dziennie lub co drugi dzień jest wystarczająco dobre, mylisz się. Zapobieganie regularnym wypróżnieniom może mieć negatywny wpływ na twoje zdrowie.

Zapobiegaj zaparciom i IBS, upewniając się, że twoje ciało otrzymuje magnez i błonnik potrzebny do regularnych i zdrowych wypróżnień.